آیا به دنبال شناختن یک شرکت تولید کننده پارکینگ طبقاتی مکانیزه در ایران هستید؟
آیا می خواهید با شرکت ماشین سازی مبتکران، تولید کننده پارکینگ مکانیزه و انواع محصولات این شرکت یعنی انواع پارکینگ مکانیزه طبقاتی آشنا شوید؟
آیا میخواهید از ویژگیهای شرکت تولید کننده پارکینگ طبقاتی، یعنی ماشین سازی مبتکران بیشتر بدانید؟
امروزه مشکل رفع کسری پارکینگ و حل مشکل دریافت مجوز ساخت و یا حل مشکل تامین پارکینگ مسکونی و دریافت پایان کار ساختمان یک مشکل اساسی برای تمامی انبوه سازان و برج سازان و عزیزانی است که برای نو سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کرده اند، می باشد.
در گذشته زمانی که شما در مراحل مجوز ساخت و یا نو سازی یک بنا به هر دلیل، برای رفع کسری پارکینگ با معضلی مواجه میشدید، در شهرداریها مطابق سنوات قانون از شما مبلغی دریافت میشد و معضل کسری پارکینگ را با جریمه حل میکردند.
اما نتیجه این تصمیم غلط و افزایش هر روزه تعداد ماشینها، قانون گذاران را بر این باور رساند که باید در قانون فوق تغییری ایجاد کنند.
بنابراین با ممنوع اعلام کردن موضوع جریمه کسری پارکینگ بر آن شدند تا با روشهای نوین، موضوع کسری پارکینگ ساختمان ها را برطرف کنند.
با توجه به زیر ساختهایی که در کشور در زمینه تولید انواع پارکینگ مکانیزه، مهیا شد.
برنامه بر این تدوین شد که در واقع مشکل کسری پارکینگ را با استفاده از انواع پارکینگهای مکانیزه مسکونی و زیرزمینی و شهری بر طرف نمایند.
از این رو، این لزوم شکل گرفت که شرکتهایی که از دیر باز در زمینه تامین پارکینگ مکانیزه مشغول کار بودند، به مردم معرفی شوند.
و این متن برای همین منظور به نگارش درآمده است.
یکی از این شرکتهای سازنده انواع پارکینگ مکانیزه در ایران، شرکت ماشین سازی مبتکران است که یکی از پیشروان در این صنعت می باشد و این شرکت که بر تواناییهای پرسنل خود تکیه کرده است و مدعی عنوان خلاقترین شرکت تولیدکننده پارکینگ طبقاتی مسکونی و مکانیزه در ایران است، تا کنون این ادعا را ثابت کرده است.
شرکت ماشین سازی مبتکران با مدیریت آقای حمید رضا نجفی در استان مرکزی و در شهرک صنعتی آستانه واقع شده است.
این شرکت با 50 نفر پرسنل، یکی از برترین شرکتهای تولید کننده پارکینگ مکانیزه در ایران می باشد.
و تا کنون با اجرای پروژههای پارکینگ مکاینزه در شهرهای تهران – اراک – رشت و یزد و همچنین ارسال دستگاههای صادراتی شامل جک هیدرولیک و پارکینگ مکانیزه خودرو به کشور گرجستان یکی از دایه داران واقعی تولید پارکینگ مکانیزه در کشور است.
این شرکت تنها شرکتی است در ایران که این توانایی را دارد که بر حسب در خواست مشتری کالاهای صددرصد ساخت داخل را برای تمام بخشهای پارکینگ مکانیزه تولیدی شرکت خود نصب نماید و مشکل اکثر شرکت های تولید کننده پارکینگ مکانیزه را از بابت تامین قطعات ندارد.
شیوه مدیریت شرکت ماشین سازی مبتکران که تولید کننده انواع پارکینگ مکانیزه و طبقاتی مسکونی و عمومی است، بر مبنای شفافیت و بومی سازی بنا شده است.
این شیوه و نگرش مدیریت، این ویژگی را برای محصولات پارکینگ مکانیزه تولید پارک سی و پلاس پارکینگ به ارمغان آورده است که کارا و با دوام و قابل اعتماد باشند.
ارائه قیمت مناسب در حین حفظ کیفیت و همچین بی تاثیر بودن تحریمها در تامین قطعات مورد نیاز پارکینگ های ساخته شده، همه حاصل تفکر مثبت بومی سازی در این شرکت بوده است.
شرکت ماشین سازی مبتکران که بهترین شرکت تولید کننده پارکینگ مکانیزه ایران است.
لیست قیمتهای محصولات پارکینگ مکانیزه و طبقاتی خود را خیلی شفاف در سایت قید کرده است.
شرکت ماشین سازی مبتکران که بهترین و خلاقترین شرکت تولید کننده پارکینگ مکانیزه است با وجود ارائه تمام خدمات قید شده در بالا، قیمت پارکینگهای مکانیزه مسکونی و زیر زمینی خود را با سی درصد قیمت کمتر نسبت به رقبای خود ارائه می نمایید.
که این ویژگی نیز از همان آثار بومی سازی تکنولوژی پارکینگهای مکانیزه می باشد.
اگر قصد خرید و یا تحقیق در زمینه پارکنیگهای مکانیزه خانگی و یا شهری را دارید با کارشناسان پلاس پارکینگ و بخش فروش شرکت ماشین سازی مبتکران، شرکت تولید کننده انواع پارکینگ مکانیزه تماس بگیرید.
پارکینگ مکانیزه برجی چیست؟
پارکینگ برجی یا تاور پارکینگ چگونه کار می کند؟
پارکینگ برجی چه مقدار فضا را اشغال می کند؟
مزایا و معایب پارکینگ مکانیزه برجی چیست؟
و برای چه شرایطی از رفع کسری پارکینگ، از پارکینگ مکانیزه برجی یا تاور پارکینگ استفاده می کنند؟
پلاس پارکینگ در تلاش است که بتواند تمام سوالات فوق درباره پارکینگ مکانیزه برجی را در متن زیر پاسخ دهد.
خواهشمند است ما را همراهی کنید. کامل ترین متن در خصوص روش رفع کسری پارکینگ با پارکینگ برجی
پارکینگ برجی که به تاور پارکینگ نیز معروف است، یکی از پارکینگهای مکانیزه فلزی پر کاربرد، حرفه ای و با سیستم پارکینگ تمام اتوماتیک میباشد.
که یک انتخاب فوق العاده، برای مکان و محلهای گران و لوکس است. به این علت برای نقاطی با ارزش مکانی و ملکی گران مناسب است.
که با اشغال یک مساحت به نسبت کم که حدود 7 در 7 متر (در حالت عادی جای پارک سه خودرو کنار هم) می باشد. این قابلیت را دارد که تا 40 جای پارک تامین کند.
پس پارکینگ مکانیزه برجی یک انتخاب هوشمند و لوکس، برای برج های مسکونی، اداری، تجاری و خدماتی، لاکچری میباشد.
پارکینگ مکانیزه برجی ساختاری مانند آسانسور دارد که دو طرف آن به صورت قفسه مانند فضاهایی برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است.
به این صورت که یک آسانسور خودروبر که در واقع یک ربات هوشمند بر روی آن نصب شده است، در مرکز این آسانسور واقع شده است.
که این بالابر خودرو، ماشینهایی که درخواست پارک کردهاند و بر روی پالت ربات آسانسور قرار گرفته اند را به صورت عمودی جابجا میکند و آنها را به طبقه مورد نظر خود هدایت میکند.
زمان که خودرو به طبقه مورد نظر رسید میتواند به جای یکی از پالتهایی که تعبیه شده است هدایت شود، که این پالتها با توجه به فضای موجود برای ساخت پارکینگ میتواند در چپ و راست آسانسور یا جلو و عقب آن و یا ترکیبی از هر دو باشد. این توضیح سادهترین روش اجرای پارکینگ مکانیزه برجی است.
پارکینگهای فلزی طبقاتی برجی یا همان پارکینگهای هوشمند برجی در انواع مدلها برحسب نحوه چینش ماشینها در زمینی که برای رفع کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است، تقسیم بندی میشوند.
که در بخش زیر انواع پارکینگ مکانیزه طبقاتی برجی را توسط شرکت پارکینگ سازی پلاس پارکینگ به صورت کامل معرفی و تشریح خواهد شد.
این روش که متعارفترین مدل پارکینگ برجی است در زمینهایی با طول و عرض 7*7 متر قابل اجرا است.
و برای تامین کسری پارکینگ در زمینهای طراحی شده است که فضای عرضی با متراژ مناسب برای پارکینگ دیده شده باشد.
البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که شما می توانید ورودی پارکینگ مکانیزه برجی - عرضی را فقط از یک ورودی با عرض 3 متر انجام دهید و لازم نیست تمام 7 متر عرض مکان در نظر گرفته شده برای پارکینگ را به عنوان درب ورودی پارکینگ تعریف کنید.
در این روش بعد از قرار گرفتن خودرو بر روی پالت آسانسور یا بالابر خودرو ابتدا سیستم کنترل یا اتوماسیون پارکینگ، خودرو را در ارتفاع تغییر مکان میدهد.
و زمانی که به طبقه مورد نظر رسید حال مکان در نظر گرفته شده برای خودروها در چپ و راست آسانسور واقع شده است.
در نتیجه ربات پارکینگ با توجه به دستوری که از مرکز کنترل اتوماسیون پارکینگ می گیرد تصمیم می گیرد که خودرو را در جای پالت چپ خود یا در جای پالت راست خود پارک نمایید.
به همین دلیل که حرکت نهایی در راستای عرض مکان پارکینگ اتفاق میافتد به این مدل، پارکینک برجی – عرضی می گویند.
و البته نمونه در حال اجرای پارکینگ مکانیزه برجی که توسط شرکت پارکینگ سازی پلاس پارکینگ در رشت در حال اجراست، نیز از همین مدل پارکینگ برجی - عرض می باشد.
یکی دیگر از مدلهای پارکینگ مکانیزه برجی نوع طولی آن می باشد. این پارکینگ از نظر فرمت کارکرد دقیقا شبیه همان پارکینگ فلزی مکانیزه برجی عرضی است و وجه اشتراکشان همان آسانسور خودروبر مجهز به ربات با سیستم کنترل اتوماتیک پارکینگ میباشد.
و اما با این تفاوت که محلهای پارک خودرو برای این تیپ پارکینگ مکانیزه در قسمت جلو و عقب آسانسور در نظر گرفته شده است.
یعنی برای این مدل پارکینگها اگر شما بخواهید در یک ردیف خودرو پارک کنید به زمین با طول 11 متر و عرض 3.5 متر نیاز دارید.
و اگر بخواهید در دو ردیف خودور پارک کنید به 16.5 متر طول و 3.5 متر عرض نیاز دارید.
برای اینکه کارایی، پارکینگ برقی از نوع برجی - طولی را بهتر درک کنیم باید این نکته را بگوییم که زمانی که شما بر روی یک پلان و یا نقشه زمین در حال طراحی و جانمایی برای استفاده بهتر از تمام فضا جهت خوش نقشه درآوردن خانهها هستید، معمولا این خیلی راحتتر است که شما یک فضای کشیده با عرض کم را به زمین پارکینگ اختصاص دهید تا اینکه یک فضای مربعی 7 در7 متر مربع را.
به همین دلیل در این گونه مواقع پارکینگهای برجی طولی برتری در کارایی بهتری خود را در بحث طراحی به نمایش می گذارند.
و همچنین زمانی که ملک شما دارای مجوز تجاری است و این برای شما مهم است که از حداکثر بر (عرض) خود برای قسمت تجاری استفاده کنید و با استفاده از کمترین بر (عرض ) ممکن کسری پارکینگ خود را مطابق ضوابط شهرداری و استاندارد در خصوص پارکینگ مکانیزه، رفع نمایید.
در این روشها شما میتوانید از پارکینگ مکانیزه فلزی برجی طولی با سیستم تمام اتوماتیک پارکینگ استفاده نماید.
پارکینگ مکانیزه برجی – ترکیبی، یک پارکینگ با سازه فلزی است که از ترکیب دو مدل پارکینگ برجی عرضی و طولی به وجود میآید.
پارکینگ هوشمند یا اسمارت پارکینگ برجی از یک آسانسور خودوربر در وسط و جای پارک در چپ و راست آسانسور و جلو و عقب آن استفاده می کند، که به این روش پارکینگ مکانیزه فلزی برجی - ترکیبی می گویند.
پارکینگ برجی ترکیبی یک مدل تکامل یافته و پیشرفتهتر از دو روش پارکینگ برجی عرضی و طولی است و تمام پالتهای پارک در اطراف آسانسور و همچنین خود آسانسور نیز با یک سیستم کنترل هوشمند یا اسمارت تحت مراقبت و کنترل خواهند بود.
این پارکینگ هوشمند برقی در شرایطی زیر می تواند جهت رفع کسری پارکینگ مطابق ضوابط راه گشا باشد:
مدل دیگری از پارکینگ مکانیزه برجی وجود دارد که به پارکینگهای برجی سیلندری (دایرهای) معروف هستند.
در این مدل پارکینگ مکانیزه برجی یا سیلندری، فضای پارک یک فضای دایرهای است که خودروها با یک شعاع یکسان و با محوریت مرکز دایره و البته در طبقات متعدد چیدمان پیدا می کنند.
که با استفاده از این روش میتوان ظرفیت پارکینگ مکانیزه برجی را تا 10 برابر افزایش داد.
ضمنا باید یاداوری کنیم که پارکینگ مکانیزه برجی از بُد بهرهوری استفاده از فضا برای پارک، جزء بهترین روشها است و البته مدل سیلندری پارکینگ برجی، رتبه اول را در این آیتم دارد.
پارکینگ برجی این قابلیت را دارد که در ظرفیتهای از 10 جای خودور تا 40 جای خودرو در یک دستگاه را تامین نماید.
البته به خاطر مکانیزم خاصی که برای رفع کسری پارکینگ در فضای کم برای پارکینگ برجی طراحی شده است (آسانسور بالابر خودرو مرکزی و ربات نصب شده بر روی آن) معمولا برای کمتر از16 جای پارک، این مدل پارکینگ توصیه نمی شود.
زیرا برای رفع کسری پارکینگ با ظرفیت کمتر از 16 جای پارک شما میتوانید از پارکینگ مکانیزه روتاری چرخشی یا چرخ و فلکی استفاده نمایید.
مزیت پارکینگ مکانیزه روتاری نسبت به پارکینگ مکانیزه برجی
پس برای ظرفیت های بالای 16 جای پارک اصولا استفاده از انواع پارکینگ طبقاتی هوشمند و برقی برجی توصیه می گردد.
شما در حالت عادی بر روی یک دستگاه پارکینگ مکانیزه برجی حداکثر می توانید تا 40 جای خودور را تامین نمایید.
البته برای استفاده از پارکینگ تمام اتوماتیک برجی با ظرفیتهای بیش از 40 جای خودرو، نیز می توان از مدل سیلندری پارکینگ مکانیزه برجی استفاده نمایید. که تاکنون مدل سیلندری در ایران سابقه اجرا نداشته است.
قبل از انجام هر پروژه پارکینگ مکانیزه برجی وقتی یک مشتری درخواست ساخت پارکینگ مکانیزه برجی را به واحد فروش پلاس پارکینگ اعلام می کند.
پس از واقعیت سنجی تماس و دریافت اسناد و پلان ساختمان و دریافت اطلاعات تکمیلی اولیه و مشخص شدن تعداد کسری پارکینگ مشتری، پلاس پارکینگ کارشناسان خود را برای بازدید محل و برداشتهای اولیه از مکان و نحوه نصب و تامین و انتخاب نوع پارکینگ مکانیزه، اعزام خواهد کرد.
گروه کارشناسان شرکت پارکینگ سازی پلاس پارکینگ، پس از بازدید از محل پروژه و انجام بررسیهای مورد نیاز و مطابقت پلانهای ارسالی، و بررسی مکان مورد نظر جهت برآورد محدودیتهای نصب و امکان استفاده از جرثقیل گزارش بررسی و عکسهای خود را به واحد طراحی مهندسی ارسال می کنند.
کار واحد طراحی و مهندسی پارکینگ مکانیزه پلاس پارکینگ از اینجا شروع میشود. و با توجه به فضای درنظر گرفته شده برای پارکینگ مکانیزه، نوع کاربری پارکینگ درخواستی، محل ورود و خروج در نظر گرفته شده برای آن، تعداد کسری پارکینگ مورد نیاز مشتری و همچنین در نظر گرفتن محدودیتهای ارتفاعی و ضوابط شهرداری و استاندارد برای پارکینگ مکانیزه، شروع به جانمایی و چینش پارکینگ مکانیزه و مکانیزههای حرکتی آن خواهند کرد.
با این کار و با انجام این مرحله که با استفاده از نرم افزارهای حرفهای سه بعدی مدل سازی انجام می شود، امکان سنجی اجرای پروژه در مکان مورد نظر و نوع پارکینگ مکانیزه، تعداد پارکینگهای در هر طبقه و... بررسی و مشخص می گردد.
پس از این قسمت بخش محاسبات فنی در واحد طراحی مهندسی پلاس پارکینگ، محاسبات و تحلیلهای دقیق نرمافزاری را بر روی سازه مذکور انجام خواهند داد.
و با انجام محاسبات و تحلیل ایمنی و مقاومت مصالح و اقلام و مقاطع مختلف ستونهای اصلی و فرعی، تودلی و پلهای بین ستونها و تمام جزئیات و ریزه کاریهای مورد نیاز را بررسی و در نهایت سازه را از نظر محاسباتی تایید و مرحله اولیه برآورد هزینه ساخت و اقلام فلزی مورد نیاز پروژه را اعلام می کنند.
پس از طی این مراحل واحد فنی مکانیک، هیدرولیک، برق و کنترل پارکینگ مکانیزه، در شرکت پارکینگ سازی پلاس پارکینگ، محاسبات، نقشهها، مکانیزمها و لیست اقلام مورد نیاز برای یک پروژه پارکینگ مکانیزه برجی را برآورد خواهد کرد.
سپس تمام گزارشها در اختیار واحد حسابداری قرار می گیرد تا یک برآورد دقیق از هزینه در خصوص اقلام مورد نیاز جهت اجرای کار داشته باشند.
در نهایت مجموعه گزارشها در جلسات تولید شرکت ماشین سازی مبتکران بررسی شده و بر حسب تصمیمات جلسه و برآوردهای قیمت پارکینگ مکانیزه با مشتری، یک قرارداد نصب پارکینگ مکانیزه برجی عقد خواهد شد.
پس از عقد قرارداد یک نمونه برداری از عمقهای مختلف خاک محل نصب پارکینگ مکامیزه برجی انجام می گیرد، که به آزمایشگاه خاک ارسال خواهد شد و بر اساس گزارش آزمایشگاه خاک، نوع و مدل پارکینگ، گستره سطح اشغال پارکینگ و همچنین ارتفاع و وزن سازه در نظر می شود.
واحد طراحی با انجام محاسبات براساس استانداردهای و ضوابط پارکینگ مکانیزه فلزی، یک فونداسیون برای نصب پارکینگ برجی محاسبه و طراحی خواهد کرد.
کل سازه پارکینگ برقی تمام اتوماتیک برجی در همه روشها، باید بر روی یک فونداسیون نصب گردد.
بعد از اجرای فونداسیون پارکینگ و کار گذاشتن صفحههای ستون در مکانهای متناسب با نقشه و پلان طراحی شده پارکینگ، ستونهای اصلی که طولی متناسب با ظرفیت پارکینگ دارند نصب خواهد شد.
این هشت ستون اصلی با پلهای که در هر طبقه بین آنها قرار میگیرد سازه اصلی پارکینگ فلزی برجی را تشکیل می دهد.
[caption id="attachment_155" align="aligncenter" width="400"] سازه اصلی نصب شده برای پارکینگ مکانیزه برجی در رشت از پروژهای پلاس پارکینگ[/caption]
تمام سازه اصلی و فرعی پارکینگ فلزی برجی در کارگاه شرکت ماشین سازی مبتکران با برند پلاس پارکینگ ساخته خواهد شد و پس از حمل تا محل پروژه در مکان مورد نظر، فقط کارهای نصب و مونتاژ پارکینگ مکانیزه برجی انجام میشود.
بعد از اجرا و نصب ستونهای و سازه اصلی پارکینگ مکانیزه برجی در این مرحله باید تودلی و پلهای نگه دارنده، نصب شود که تمام آنها و حتی محل قرار گرفتن آنها برای هر پروژه توسط گروه مهندسی، طراحی، محاسبه و تحلیل خواهد شد.
بعد از مرحله نصب شاسی و سازه فرعی پارکینگ فلزی برجی، ریلها و مکانیزم آسانسور باید نصب گردد و ریلهای حرکتی هر کابین تک تک نصب می شوند.
در مرحله بعد با نصب سنسورها و مکانیزمهای مکانیکی الکتریکی و گاها هیدرولیکی، ملحقات و تجهیزات مورد نیاز سیستم کنترل اتوماتیک پارکینگ را در کل سازه نصب خواهند کرد.
سپس باید برنامه نوشته شده برای سیستم کنترل هوشمند پارکینگ مکانیزه برجی بر روی رباتها و کنترلرهای صنعتی بارگیری شود.
و پس از آن با اجرای فرمانها به صورت دستی، تکتک سنسورها و مکانیزمهای حرکتی، ایمنی و صحت کارکرد آنها را بررسی میشود.
سپس تنظیمات لازم را انجام داده و بعد از اجرای کالیبراسیون، کل سیستم هوشمند کنترل پارکینگ مکانیزه برجی را به صورت تمام اتوماتیک RUN یا اجرا میکنند و مورد بهره برداری قرار می دهند.
شرکت پارکینگ سازی، پلاس پارکینگ با سابقه اجرای چندین پروژه پارکینگ مکانیزه مطابق با ضوابط کلی استاندارد و شهرداری در خصوص پارکینگ مکانیزه در شهرهای تهران، رشت و اراک و همچنین طراحی چندین پروژه پارکینگ مکانیزه برای شهرهای اصفهان، یزد و شیراز تمامی مراحل فوق برای نصب پارکینگ مکانیزه را به عهده می گیرد و تمام این مراحل را خود شرکت مطابق ضوابط پارکینگهای مکانیزه اجرا می کند.
سیستم کنترل تمام اتوماتیک پارکینگ مکانیزه برجی یک سیستم PLC محور می باشد.
PLC یک پردازشگر حرفهای صنعتی است یا به زبان دیگر یک کنترلر صنعتی حرفهای است که در تابلو برقها کار می کند و اساس کار آن را هوش مصنوعی تشکیل داده است.
این مدل کنترلر که قابلیت برنامه ریزی دارد، با توجه به ورودیهایی که برای آن تعریف شده است. و برنامهای که داخل آن نوشته میشود، میتوانید فرمانهای ارسالی از اپراتور را به صورت اتوماتیک اجرا نماید.
این PLC و تابلوهای برقی که بر روی پروژههای پارکینگ مکانیزه توسط پلاس پارکینگ طراحی اجرا و نصب می شود، دارای تجهیزات برقی از برندهای LS کره جنوبی و SCHNIDER آلمان و خود کنترلر یا PLC از SIMENS آلمان یا LS کره جنوبی هستند.
تمام تجهیزات سنسور نیز از شرکتهای TELEMECANIQUE فرانسه که از زیر مجموعه های همان شرکت Schneider Electric است یا از شرکت AUTONICS کره جنوبی که یک شرکت معروف در تولید سنسور در دنیا است، تهیه می گردد.
البته در مواردی که مشتری تاکید دارد که تمام قطعات مورد استفاده در پارکینگ مکانیزه برجی از برندهای ایرانی باشد، ما این امکان را داریم که با استفاده از برندهای ایرانی نظیر تجهیزات الکتریکی کاوه و تجهیزات الکتریک ایرانیان اروند و دنا الکتریک در زمینه تجهیزات تابلویی و همچنین با محصولات شرکت رسا برد در زمینه تولید سنسور و همچنین شرکتهایی در زمینه تولید کنترلر ایرانی با برند smart و atech و فرارو پایا و... پروژههای مورد نظر پارکینگ مکانیزه را 100 درصد با قطعات ساخت داخل تحویل دهیم تا موارد ایراد شهرداری و همچنین خرید پارکینگ برای ادارات دولتی نیز بر طرف گردد.
و به راحتی بتوان مجوز لازم در خصوص پارکینگ مکانیزه برجی و همچنین سایر انواع پارکینگ مکانیزه را در مواقعی که طرف حساب شما ادارات دولتی و شهرداریها هستند، را برطرف نمود.
اما تمام این تجهیزات برقی پارکینگ مکانیزه که در بالا قید شد به همراه صفحه لمسی صنعتی یا HMI که در واقع توسط مهندسان پلاس پارکینگ به زبان فارسی طراحی شده است و به واسطه آن شما می توانید تمام تنظیمات و فرمانها را به پارکینگ اعمال نمایید.
یک مجموعه کامل از سیستم کنترل تمام اتوماتیک و هوشمند پارکینگهای مکانیزه برجی را تشکیل می دهند.
این کنترل هوشمند پارکینگ مکانیزه این قابلیت را دارد که هر جای پارک را اختصاصی تعریف کنید. به این صورت که همه اشخاص نتوانند آن محل پارک را پایین بیاورند و به این صورت و کاملا هوشمندانه شما می توانید پارکینگ ضد سرقت داشته باشید.
این پارکینگ ضد سرقت به سه صورت می تواند کار کند.
برای درک بهتر موضوع پارکینگ ضد سرقت با انواع روشها با ذکر یک مثال نمونه ها را توضیح خواهیم داد.
هر دستگاه پارکینگ که نصب می شود تمام پالتهای آن شماره گذاری می شود، به فرض پارکینگ مورد نظر ما شماره 10 می باشد.
و ما ماشین خود را می خواهیم بر روی پالت (صفحه محل پارک) شماره 10 پارک کنیم.
شما وقتی بر روی صفحه لمسی، شماره پارکینگ 10 را درخواست میکنید، مطابق برنامهای که برای آن نوشته شده ابتدا یک صفحه کلید نمایش داده می شود و شما باید در آن صفحه کلید رمز خود را وارد کنید.
اگر رمز اشتباه وارد شود پارکینگ هیچ فرمانی نمیپذیرد، ولی اگر به درستی رمز را وارد کرده باشید پارکینگ اجازه حرکت می دهد و پالت شماره 10 را پایین میآورد، که شما می توانید خودروی خود را از پارکینگ خارج کنید یا داخل آن پارک کنید.
به این صورت کسی به خودرو شما دسترسی ندارد مگر اینکه رمز شما در اختیارش باشد.
به همین راحتی شما مالک یک پارکینگ مکانیزه ضد سرقت با سیستم رمز عبور خواهید شد.
حال اگر شما برای پارکینگ مکانیزه خود از سیستم کنترل اتوماتیک پارکینگ مکانیزه مجهز به سیستم امنیتی اثر انگشت سفارش داده باشید، شما پس از درخواست پالت مورد نظر جهت پارک بر روی صفحه لمسی، ابتدا باید انگشت خود را بر روی محل اسکن اثر انگشت قرار دهید و در صورت تایید بخش امنیتی کنترلر پارکینگ مکانیزه و تایید هویت شما از طریق اثر انگشت، اجازه حرکت به پارکینگ مکانیزه صادر می گردد.
در این مدل از سیستم کنترل پارکینگ مکانیزه هوشمند، شما که مالک هر جای پارک هستید در واقع یک کارت مغناظیسی مانند کارتهای بانکی در اختیار دارد که به واسطه این کارتها می توانید جهت جابجای و حرکت پارکینگ مکانیزه برجی، به ربات پارکینگ فرمان دهید.
در این سیستم کسی که به رمز اصلی دستگاه دسترسی داشته باشد میتواند کارت قدیمی را حذف و یک کارت جدید معرفی نمایید.
حتی این امکان وجود داد که برای یک جای پارک چند کارت مغناطیسی تعریف کنیم. و تمام اعضای خانواده جهت استفاده از جای پارک مشترک این کارتها را در اختیار داشته باشند.
با این روشهایی که در بالا قید کردم شما می توانید پارکینگ مکانیزه برجی خود را به یک پارکینگ فلزی ضد سرقت تبدیل کنید.
پارکینگ ضد سرقت در واقع پارکینگی است که هر کسی امکان دسترسی به ماشین شما را نخواهد داشت. و به این صورت زمانهایی که ماشین خود را پارک کرده اید می توانید آسایش داشته باشید و ماشین شما با پارکینگ مکانیزه برجی ضد سرقت در امان است.
دستگاه کارت خوان سیستم کنترل اتوماتیک هوشمند پارکینگ مکانیزه شرکت پارکینگ سازان پلاس پارکینگ
پارکینگ مکانیزه برجی با توجه به انواع مدلهایی که می تواند داشته باشد، میزان سطح اشغالهای متفاوتی خواهد داشت.
برای مثال در پارکینگ مکانیزه یا طبقاتی فلزی برجی در حالت عرضی، به صورت متعارف به یک زمین مربعی با ابعاد 7 متر ورودی (عرض) و 7 متر طول نیاز خواهید داشت.
این مدل پارکینگ فلزی برجی عرضی که در متنهای بالاتر توصیف کامل آنرا شرح دادیم به این صورت است که یک مکانیزم آسانسور خودرو در وسط دارد و سمت چپ و راست آسانسور را پالتهایی جهت پارک خودروها در نظر گرفته شده است.
در پارکینگ مکانیزه فلزی برجی طولی، شما به یک زمین به ابعاد 17 متر طول در 3 متر بر (عرض) نیاز دارید.
که میتوانید از این مدل پارکینگ مکانیزه برای ساختمانهایی با بر کم استفاده نمایید. ابعادهایی که برای پارکینگهای طولی در بالا عرض کردم حالت متعارف این تیپ پارکینگ می باشد.
برای نصب پارکینگهای فلزی مکانیزه برجی ترکیبی نیز بر حسب زمینی که شما دارید پلانها و نقشههای پارکینگ مکانیزه متفاوتی میتوان طراحی و اجرا کرد.
به همین منظور در مواردی که به پارکینگ مکانیزه برجی در انواع مدل طولی، عرضی و ترکیبی نیاز دارید و یا اگر شما زمینی دارید که طبق تعاریف بالا با مشخصات پارکینگ مکانیزه برجی مشابه است. ولی از نظر ابعاد با، مقادیر قید شده در بالا مطابقت ندارد، نگران نباشید و با کارشناسان ما در شرکت پارکینگ سازی پلاس پارکینگ تماس بگیرید.
کارشناسان ما با دریافت مشخصات و ابعاد ملک شما و فضایی که برای نصب پارکینگ مکانیزه فلزی در نظر گرفتهاید، به شما خواهند گفت که در این فضا با کدام روش نصب پارکینگ، قادر به جبران چه تعداد کسری پارکینگ و با چه هزینهای خواهید بود.
پارکینگ مکاینزه برجی با اینکه انواع متفاوتی از بابت جانمایی آسانسور و پالتها نسبت به هم میتواند داشته باشد، از نظر ارتفاعی در همه مدلها یکسان هستند.
در پارکینگ مکاینزه برجی شما هر طبقه را باید 2 متر درنظر بگیرید. یعنی به فرض اگر شما 18 جای پارک نیاز دارید که می خواهید آنرا با پارکینگ مکانیزه برجی تامین نمایید، پارکینگ شما در 9 طبقه 2 پالته طراحی می گردد. که این 9 طبقه حدود 18 متر ارتفاع خواهند گرفت.
نکته ای که از بابت ارتفاع در پارکینگهای مکانیزه برجی مهم است، این واقعیت است که شما گاها برای ورود و یا خروج از پارکینگ مکانیزه به صفحه گردان پارکینگ نیاز دارید.
که نصب این صفحه و همچنین نصب برخی متعلقات مکانیکی و الکتریکی که در بالای آسانسور پارکینگ مکانیزه برجی، نصب می شود ارتفاع مورد نیاز شما را تا 3 متر افزایش خواهند داد.
البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که پارکینگ برجی برخلاف پارکینگ مکانیزه روتاری (پارکینگ چرخ و فلکی) که فقط باید در سطح زمین نصب گردد.
این امکان را دارد که در زیرزمین و در طبقات منفی نیز نصب گردد. یعنی از پارکینگ برجی میتوان به عنوان یک پارکینگ زیرزمینی استفاده کرد.
حتی این امکان وجود دارد که قسمتی از سازه بر روی سطح زمین و قسمت دیگر آن در طبقات منفی و به صورت پارکینگ مکانیزه زیرزمینی نصب گردد.
هر مدل از پارکینگ مکانیزه با توجه به نیازهایی طراحی شده است، به همین منظور هر پارکینگ با توجه به موضوعیتی که برای آن طراحی شده است، می تواند برخی نکات را پررنگتر دیده باشد و برخی نکات هم ندیده باشد.
یا با توجه به ساختار و مکانیزمی که برای آن طراحی شده است دارای مزایا و محدودیتهایی باشد. پارکینگ مکانیزه برجی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مزایای انواع پارکینگ مکانیزه برجی
معایب پارکینگ مکانیزه برجی
آیا میتوان پارکینگ طبقاتی بتنی و پارکینگ طبقاتی مکانیزه را از روشهای نوین حل معضل کسری پارکینگ دانست؟
پارکینگ مکانیزه و پارکینگ بتنی چیست؟ و تفاوت آنها کدام است؟
انواع پارکینگ مکانیزه و بتنی کدام است؟ و چه قیمتی دارند؟
1- کسری پارکینگ حاصل، اختلاف فاحشی است که بین حجم ورود خودروهای جدید، با روند کند ایجاد فضای مناسب جهت پارک خودرو در مناطق شهری می باشد.
2- علت دیگرکسری پارکینگ، و بزرگتر شدن معضل پارک، قیمت بالای مکان مورد نیاز جهت تامین پارکینگ می باشد.
بیشتر کمبود فضای پارک اتومبیل در اطراف مجتمع های تجاری، اداری و تفریحی میباشد، که حجم بالای تردد خودروها در اطراف آنها صورت می گیرد.
پس گرانی محل پارک خودروها و کمبود و محدود بودن زمین جهت احداث پارکینگ خودرو، لزوم و دلیل استفاده از پارکینگ طبقاتی بتنی و مکانیزه را در حوالی این مکانهای تجاری، اداری و تفریحی و حتی مسکونی توجیح میکند.
پس می توان گفت پارکینگ بتنی و مکانیزه یکی از سریع ترین روشهای جبران کسری پارکینگ درسراسر دنیا و ایران می باشد.
پارکینگ طبقاتی بتنی و پارکینگ مکانیزه هر دو از روش مجتمع سازی برای تامین یا جبران کسری پارکینگ استفاده می کنند.
یعنی استفاده از ارتفاع و بسنده کردن به سطح کم بر روی زمین جهت تامین پارکینگ، این روش یکسان پارکینگ مکانیزه و بتنی جهت جبرای کسری پارکینگ میباشد.
اما تفاوت پارکینگ مکانیزه و بتنی در چند نکته خلاصه می شود که مهم ترین آنها به شرح زیر است:
در پارکینگهای بتنی شما باید راهروها و رمپهایی را برای تردد و ورود و خروج خودروها در نظر بگیرید. در صورتی که در پارکینگ های مکانیزه شما به چنین راهروها و رمپ هایی، نیاز ندارید.
و همین باعث می شود که پارکینگ طبقاتی بتنی معمولا در زمینهای با ابعاد بزرگ اجرا شوند. و از محاسن پارکینگهای مکانیزه در این است، که آنها در زمینهای با مساحتهای کوچک هم، قابل اجرا هستند.
اولین و اساسی ترین اختلاف بین پارکینگ بتنی و مکانیزه در این است که در پارکینگ بتنی، شخص خودش باید در پارک شدن ماشین دخالت داشته باشد.
ولی در پارکینگ مکانیزه این کار توسط مکانیزمهای مکانیکی و برقی با کنترلرهای دقیق یا به واسطه رباتها انجام می گردد.
معمولا پارکینگهای طبقاتی بتنی به دلیل عدم وجود قطعات متحرک نه مصرف انرژی چندانی دارند و نه قطعات مستهلک شونده دارند که هزینههای تعمیر و نگهداری ایجاد کنند.
اما پارکینگهای مکانیزه معمولا دارای قطعات مصرفی هستند و معمولا با انرژی برق کار می کنند. که البته هزینههای زیادی را تحمیل نمیکند. ولی به هر حال باید برای آنها این موارد رو در نظر گرفت.
پارکینگهای طبقاتی بتنی به پارکینگهای گفته می شود که با استفاده از رمپ (مسیرهای با شیب بین دو طبقه) و راهروهای بین خودروها یک پارکینگ با ظرفیت بالا در طبقات بیشتر ایجاد می کنند. این پارکینگها از بُد سازه و فرم هندسی ساخت، دستهبندی می شوند.
یکی از تقسیمبندیهای پارکینگهای طبقاتی، پارکینگ طبقاتی فلزی است. در واقع برای ستونهای اصلی کل مجموعه پارکینگ از سازه فلزی استفاده میکنند و کف و دیوارهای آن از بتون تشکیل شده است.
نوع دیگر پارکینگهای طبقاتی، پارکینگهای طبقاتی بتنی می باشد. سرعت ساخت بالاتر و هزینه کمتر سازههای بتنی در هنگام ساخت نسبت به سازههای فلزی از مزایای پارکینگ طبقاتی بتنی نسبت به پارکینگ طبقاتی فلزی می باشد.
اما در کل ویژگیهای پارکینگ طبقاتی نسبت به پارکینگ مکانیزه را می توان به شرح زیر تقسیمبندی کرد:
پارکینگ مکانیزه به پارکینگهای گفته می شود که دارای یک مکانیزم خاص برای جابجایی خودروها و پارک کردن آنها کنار هم و بر روی هم بدون مزاحمت برای یکدیگر، در کمترین فضا می باشد.
پارکینگ مکانیزه، به صورت ویژه برای اماکن پر تردد ساخته شده اند. و در واقع اصولیترین شیوه و درستترین انتخاب برای رفع مشکل کسری پارکینگ در مراکز پر تراکم شهری می باشند.
یکی از ویژگیها و مزایای خاص پارکینگ مکانیزه نسبت به پارکینگ بتنی این است که پارکینگ مکانیزه در فضای کوچکتر و با اشکال ناقص هندسی نیز قابل اجرا است.
این حُسن باعث می شود تا بتوان در نزدیکی اماکن پر تردد بتوان پارکینگهای مکانیزه را نصب کرد.
در صورتی که برای پارکینگ بتنی به صرفهتر این است که یک فضای بزرگ در نظر گرفته شود و تمام پارکینگها را به آن نقطه ختم کنیم. (محل پارک خودرو با مراکزی که پارکینگ برای آنها تامین می شود در روش پارکینگ بتنی فاصله پیادهروی بیشتر دارند)
همین موضوع علت اصلی استقبال کمتر مشتری از پارکینگ طبقاتی بتنی نسبت به پارکینگ مکانیزه است.
پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه بهترین مکان برای نصب هر یک از پارکینگهای مکانیزه و طبقاتی بتنی را بیان کنیم، میتوانیم بگوییم، که پارکینگ بتنی برای تامین پارکینگ به صورت حجم بالا (بالای صد خودور) و اختصاصا برای یک مکان (تجاری یا اداری یا تفریحی) در جایی که ارزش مالی زمین خیلی بالا نیست و مساحت زیادی برای این منظور (پارکینگ) در دسترس میباشد مناسب است.
و برای مکانیهای که چندین مرکز تجاری اداری و یا تفریحی در نزدیکی هم با فاصلههای نه چندان نزدیک در کنار هم در یک خیابان هستند، یا در مکانهای مسکونی یا اداری که قیمتهای زمین بسیار بالاست، یا در مواردی که زمین با وسعت بالا در دسترس نیست، استفاده از پارکینگ های مکانیزه توصیه می گردد.
پلاس پارکینگ خلاقترین و مسلط ترین، مشاور، طراح و مجری انواع پارکینگ مکانیزه طبقاتی در ایران ضمن تشکر و قدردانی از شما بابت مطالعه متن فوق، اعلام می دارد که در این وب سایت تمام مسائل مربوط به پارکینگ از بُد قوانین، نکات مهم ساخت، موارد طراحی و... به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.
به همین دلیل از شما بازدید کننده محترم تقاضا دارم که سایر عناوین و مطالب سایت ما را مطالعه بفرمائید.
امیدواریم که بتوانیم قدمی موثر در خصوص حل مشکلات پارکینگ در ایران عزیز و سایر کشور های همسایه برداریم.
ضمنا یادآور می گردد شما می توانید به صورت رایگان با مشاورین و مهندسین پلاس پارکینگ در خصوص تمام مسائل مرتبط با پارکینگ در ارتباط باشید.
آنگاه خواهید دید که لقب خلاقترین و مسلطترین مشاور و طراح و مجری پارکینگ در شان و لیاقت پلاس پارکینگ می باشد. منتظریم در عمل به شما ثابت کنیم.